שנת תש"פ תיכף נפתחת וגם ההרשמה

29 יול

שנת תש"פ כבר כאן ואנחנו משפשפים את העיניים כי … איך זה יתכן שהופ הופ – עברו להן שמונה שנים. קצת קשה לנו לתאר לכם את הגאווה הגדולה שאנחנו מרגישים כשמסתיימת שנה ואנחנו רואים ילדים שהגיעו בלי לדעת דבר – מנגנים ביחד תוך הקשבה הדדית ושיתוף פעולה מופלא. הנה כאן תוכלו לראות קטע מהופעת סוף השנה שעברה. מרגישים את האנרגיה החיובית? 

 

למי שלא מכיר אותנו: אנחנו בג'מוסיקה מלמדים מוזיקה – לנגן, לשיר, ולכתוב שירים. אנחנו פתוחים לכולם ילדים ומבוגרים, קטנים וגדולים (לפני שנה היתה התלמידה הצעירה ביותר בג'מוסיקה בת 6 והיא למדה פסנתר. התלמיד המבוגר ביותר בן 65 למד פיתוח קול). כל מי שרוצה מוזמן אלינו ללמוד משהו שנכנס לנשמה ומשמח את הלב. לא כולכם תהפכו למוזיקאים מפורסמים, אבל כולכם – וזאת התחייבות – תפתחו את המוח, את הקואורדינציה, ואת תחושת הערך העצמי שלכם, תכניסו לחייכם רגעים של שמחה ואושר, ותלמדו עוד דרך לבטא את מה שהלב מרגיש.

אז … מה יהיה לנו השנה?

להיטי כל הזמנים הישנים והאהובים: גיטרה, תופים, פסנתר פיתוח קול והרכבים עם המורים המצוינים של ג'מוסיקה – אריאל, חן, הדס, ואולגה. (יהיו גם מורים חדשים שעליהם נספר לכם בהמשך)

טופ אוף דה פופ – חוג לכל ילד וילדה, ממשיך לשנה שלישית. לימוד גיטרה בקבוצות של עד שמונה ילדים במסגרת תוכנית של משרד החינוך, שבמסגרתה משלמים ההורים 200 שקל לשנה (!) ומשרד החינוך משלים את כל השאר. עוד המון פרטים על התוכנית תמצאו כאן

יהיו לנו קבוצות למתקדמים ומתחילים, וקבוצת חליליות (ביסוד המעלה).

חדש חדיש ומחודש – גם במסגרת חוג לכל ילד/ה קבוצת שירה, משחק ופיתוח קול

אז תוך כדי שאתם נזהרים מהמדוזות בים, או צוללים בבריכה, או קופצים לכנרת (כן כן, איזה כיף בכנרת עם כל המיים הטריים!) תתחילו לחשוב – ג'מוסיקה!

להרשמה, לפרטים על שעות וימים, על קבוצות והרכבים – שרה – 052-2998686

 

ג'מוסיקיץ 2019 – ההרשמה פתוחה

13 יונ

מחנה המוזיקה של ג'מוסיקה יוצא לדרך והשנה זה קורה בבית הראשונים ביסוד המעלה בשיתוף עם המועצה המקומית והמתנ"ס.

מתי?:
29.7-1.8 – לילדי כיתות ז'-ט'
5.8-8.8 – לילדי כיתות ג'-ו'

למי?


מתאים למי שיש לו רקע מוזיקלי- שירה ו/או נגינה

מה במחנה?


נגינה בהרכבים סדנאות העשרה (קצב, גרוב ועוד), כיתת אמן, משחקים מוזיקליים, בעקבות המלחינים הגדולים, מבוכים ודרקונים ועוד הפתעות.
שימו לב! מספר המקומות מוגבל 


המחנה מתקיים בבית הראשונים, יסוד המעלה, שעות: 9:00-15:00.

(כולל 2 ארוחות ביום | עלות למשתתף- 750 ש"ח | הגעה עצמאית)

מוזמנים לפנות אלי ולהירשם. 052-2998686 – שרה.
 
וגם: ב-15 ליולי נפתחת הרשמה לשנת הלימודים הבאה בג'מוסיקה. גיטרה, פסנתר, תופים, שירה, קבוצות חוג לכל ילד ועוד הפתעות. כל הפרטים בהמשך הקיץ. 
 
קיץ נעים וקריר לכולם, 
 
הג'מוסיקאים – אריאל, שרה וצוות המורים

 

אנפה כבר יצאה לדרך

13 ספט

מקהלת אנפה כבר יצאה לדרך. בשבועות הקרובים נקבל זמרים וזמרות חדשים.

 

מתארחים ברדיו קול הגליל העליון

13 ספט

בערך באמצע הקיץ, התארחנו ברדיו קול הגליל העליון.

אז קצת פטפטנו באולפן, וקצת ניגנו,  והשמענו שירים שאנחנו מאוד אוהבים, והעלינו לשידור מורים ותלמידים, והיה ממש כיף. הנה כאן אנחנו מנגנים את איש המסתורין של הצלליות:

וכאן יש קישור לשידור המלא.

כמה שירים אפשר להמציא בכלל? – על גניבות מוזיקאליות וזכויות יוצרים

24 אוג

לא מזמן שמענו שהשיר טוי, שזכה באירוויזיון בביצועה המצוין של נטע ברזילי, הוא בעצם פלגיאט – כלומר, גניבה מוזיקלית מהשיר Seven Nation Army של להקת הווייט סטרייפס. בחדשות סיפרו שיוצרי השיר, סתיו בגר ודורון מדלי, קיבלו מחברת יוניברסל האמריקאית מכתב אזהרה לפני תביעה שקשורה לנושא זכויות היוצרים. האם תהיה תביעה והאם היא תצליח? רבים חושבים שלא, כי לדעתם שני השירים כלל אינם דומים. אבל לפי מה ששמעתי, הדין בארצות הברית קובע שצריך להראות מינימום של ארבעה תווים עוקבים, או שתי שניות זהות. לדעתי יש להם קייס.

כאשר שמעתי לראשונה את טוי, מיד נזכרתי ב"סבן ניישן ארמי". למה? אני חושב שההרמוניה דומה מאוד, המקצב דומה ושיש שלב שבו המנגינה של טוי כמעט זהה לסולו הגיטרה של ג'ק ווייט מהווייט סטרייפס. סיפרתי על כך לכל מי שרצה, או לא רצה, לשמוע (הרוב לא רצו). מי שכנראה מסכים איתי בעניין הוא האמן נוי אלוש, שיצר מאש-אפ של שני השירים – והם מאוד מתאימים יחד… לשיפוטכם:

 

השפעה או גניבה?

כמה שירים אפשר להמציא בכלל? האם לא המציאו כבר את כל הצירופים של הצלילים והאקורדים? עד כמה קשה להיות מקורי כשכותבים שירים? אלה שאלות כבדות משקל. ההיסטוריה רצופה בגניבות מוזיקליות, שלא כולן הגיעו לשלב התביעה בבית המשפט – ומיד נביא מלא דוגמאות. אבל כדאי לכם – ילדים (או מבוגרים) שלומדים לנגן ורוצים לכתוב חומר מקורי – לדעת שכולם, כל כותבי השירים, "גונבים" במידה זו או אחרת. לרוב, היוצר שומע שיר שאיכשהו נכנס לתת מודע שלו, ואחר כך, כשהוא ניגש לכתוב שיר מקורי, רעיונות, חלקים או מוטיבים מהשיר ששמע קודם נכנסים ליצירתו. דברים כאלה קורים אם תרצו או לא תרצו. אפשרות נוספת היא שהיוצר "גונב" קטע שמצא חן בעיניו באופן מודע לגמרי. גם זה לא נדיר.

אצלי למשל זה עובד כך: אני שומע שיר מעולה ומקנא במי שכתב אותו. אני אומר לעצמי – למה אני לא יכול לכתוב שיר שכזה, או לפחות משהו דומה? ואז אני מנסה לכתוב משהו שמבוסס על הקצב של השיר שאהבתי, על הריף שלו, על המלודיה שלו או על סדר האקורדים שלו. עם זאת, אני שומר שזה לא יישמע דומה מדי. אני מקפיד שזו תהיה רק "השפעה", ולא העתקה של ממש. אפשרות נוספת היא לשאול מילים משיר אחד – ומנגינה משיר אחר. כפי שאמרתי, כולם עושים זאת.

מרווין גיי נותן בראש

ייתכן שיש מוזיקאים שלא נזהרים כמוני. לא מזמן שמעתי שבית משפט בלוס אנג'לס הורה לשני המוזיקאים האמריקנים פארל וויליאמס ורובין ת'יק לפצות את משפחתו של הזמר מרווין גיי (שנפטר כבר די מזמן) ביותר מ-7 מיליון דולר. הסיבה? בית המשפט קבע כי השניים העתיקו בלהיטם "Blurred Lines" משירו של גיי "Got to Give It Up" מ-1977. זהו כתם שחור על הקריירה המצליחה של השניים. מרווין גיי היה זמר שחור נהדר ומצליח מאוד שהשפיע על רבים מאוד. הנה שיר של הזמר הג'ינג'י הצעיר אד שירן, Thinking out loud, שמשולב בשירו של מרווין גיי – Let's get it on. הקליפ שתראו נוצר בידי המוזיקאי ריק ביאטו. ההשוואה מתחילה בשנייה ה-50. אד שירן בכחול ומרווין גיי בירוק. מה דעתכם – גנב או לא גנב?

https://www.youtube.com/watch?v=0kt1

 

יש כמובן עוד המון מקרים כאלה אבל לא כולם מסתיימים בבית המשפט. כאשר הם אכן מגיעים לכלל תביעה, השופטים בדרך כלל נוטים להכריע לטובת אלו הטוענים לגניבה.

הנה מספר מקרים נוספים:

חברי להקת הפליימינג ליפס גנבו בשירם "High Test" את החלק הראשון, ש"הושאל" משירו של הזמר-יוצר יוסוף איסלאם, או בשמו הקודם קט סטיבנס – "Father And Son". השופט פסק בעד סטיבנס, והוא מקבל עד היום 75 אחוז מתגמולי השיר…

השיר "קריפ", להיט הפריצה של להקת רדיוהד מושפע מאוד משירם של אלברט האמונד ומיק הייזלווד "The Air That I Breath" מ-1973. השניים תבעו בהצלחה את הלהקה וזכו לקרדיט משותף על השיר.

הנה מקרה מוזר: הזמרת אבריל לאווין הוציאה ב-2007 את הלהיט "Girlfriend" וקיבלה מיד תביעה מלהקת הפופ הנשכחת "הרובינוס". טומי דאנבר, מייסד ההרכב, טען כי השיר דומה באופן חשוד מאוד לשיר של להקתו "I Wanna Be Your Boyfriend"! כותבי השיר של לאווין טענו כי מעולם לא שמעו על הרובינוס…

ומה קורה אצלנו?

כמו בכל מקום אחר בעולם, גם בישראל זוהו כבר אינספור "גניבות", "השאלות" ו"השפעות". כדאי לא לבלבל בין גניבות מוזיקליות לבין שירים שפשוט תורגמו משפה אחרת ויוצריהם קיבלו את כל הקרדיט. בעברית יש המוני שירים כאלה. למשל, "אני חוזר הביתה" של דורון מזר, שהוא תרגום לשירו של האיטלקי סלבטורה (טוטו) קוטוניו "ל'איטליאנו" (איטלקי).

דורון מזר:

https://www.youtube.com/watch?v=9mCYdcm2ZSo

טוטו קוטוניו:

https://www.youtube.com/watch?v=syc78JzHGTs

הראשונה בתחום "ההשאלות המוזיקליות" בישראל, ולבטח המפורסמת ביותר, היא ככל הנראה להקת משינה, ששואבת בשיריה מכל הבא ליד.

תשוו בבקשה בין "ריקוד המכונה" ל- One Step Beyondשל להקת מאדנס או את "רכבת לילה לקהיר" לשיר בעל השם הדומה כל כך –  Night Boat To Cairo- גם הוא של מדנס. דוגמאות נוספות, לא של משינה: "מכונת השירים הגדולה" של חמי רודנר מזכיר מאוד את "Come Back and Stay" של פול יאנג. "זכיתי לאהוב" של עברי לידר דומה ל-"Your Favorite Music" של Clem Snide.

דוגמאות אולי מוזרות יותר הן השיר "קפה טורקי" של אריק איינשטיין ומיקי גבריאלוב, שדומה לשירו של ג'ורג' הריסון– "What is Life". אבל פה נראה לי שזו באמת רק השפעה.

הריסון:

https://www.youtube.com/watch?v=fiH9edd25Bc

אינשטיין:

https://www.youtube.com/watch?v=c1Rc6xq5VfE

"גן החטאים" של אביב גפן מזכיר את "Strange Kind of Love" של פיטר מרפי ואילו "זה רק הלב שכואב לך" של גפן שאול מ-"Champagne Supernova" של אואזיס.

אואזיס:

https://www.youtube.com/watch?v=tI-5uv4wryI

גפן:

שירו של שלמה ארצי "שינויי מזג האוויר" מזכיר מאוד את היצירה "מיראז'" של ז'אן לוק פונטי. ההימנון שלנו, "התקווה", שאול מקטע של המלחין הצ'כי בדז'יך סמטנה הנקרא מולדבה, מתוך היצירה "מולדתי". וכמובן, אי אפשר בלי נעמי שמר ש"שאלה" את ירושלים של זהב מהשיר הבאסקי הנפלא Pello Joxepe.

ועכשיו נשאר רק לחכות ולראות אם "גומיגם", החדש של סטטיק ובן אל, יזכה למכתב התראה לפני תביעה מהיוצרים של השיר הברזילאי מהשנה שעברה, "Abusadamente".

גומיגם:

אבוסאדמנטה:

https://www.youtube.com/watch?v=Jy93WgiXtzo

ולסיום, קטע יוטיוב של 7 דקות עם עוד המון גניבות. שימו לב: מספר 6 נשמע לי כמו קאבר ולא גניבה. מספר 3 הוא סימפול ממשי מהשיר. שוב – זו לא גניבה.

https://www.youtube.com/watch?v=YPhVIoCpPWs

 

עוד שניה חוזרים

24 אוג
מניחה שאנחנו מוצאים אתכם בים, בבריכה או בנחל, והאמת שבימים אלו של סוף אוגוסט אין מקום טוב יותר להיות בו מאשר בבריכת מים צלולה וצוננת. אבל… מה לעשות שהימים עוברים והקיץ הכייפי הזה תכף מסתיים, והנה אנחנו כבר מחמרים בכם להירשם לשיעורי נגינה של שנת תשע"ט.
אז ככה תוך כדי שאתם נהנים מהימים המעולים של סוף החופש אנחנו מזמינים אתכם להתחיל לחשוב על שנת הלימודים שבפתח – ההרשמה שלנו כבר פתוחה ואתם ממש מוזמנים ליצור איתנו קשר. 
20180525_130431.jpg
 
גם השנה נלמד בשלוחה שנפתחה לפני שנה ביסוד המעלה, וגם בהר -ביראון/מלכיה. גם השנה נלמד גיטרה, תופים, פסנתר, שירה וכלי נשיפה 
 
מה חדש בג'מוסיקה? 
 
השנה אנחנו פותחים קבוצות גיטרה של "חוג לכל ילד/ה" בארבעה מוקדים שונים בגליל: יסוד המעלה (שנה שניה),  אילת השחר, יראון, שמיר. 
"חוג לכל ילד/ה" – הוא תוכנית ממשלתית המאפשרת לילדים בכיתות ה'-ו'  ללמוד נגינה בקבוצה (עד שמונה ילדים) ב-200 שקל לשנה. פרטים נוספים תוכלו למצוא בבלוג שלנו. היכנסו לקישור, . 
בעקבות ההצלחה בשנה שעברה בשיעור הקבוצתי, נפתח גם קבוצה ללימוד גיטרה לילדים בכיתה ו'-ז'. זוהי הזדמנות עבור הילדים שלכם ללמוד גיטרה במחיר מוזל.
אריאל קרס – ילמד גיטרה והרכבים – באילת השחר ביסוד המעלה ובשמיר.
20180609_175008.jpg
מקהלת אנפה בהדרכת הדס כרמי מקבלת בספטמבר-אוקטובר זמרים וזמרות חדשים. המקהלה נפגשת בימי רביעי למפגש של שעתיים, ועובדת על רפרטואר קלאסי, ושירים ישראלים אמנותיים. המקהלה המהממת הופיעה לפני שנה ברחבי הגליל, וכבר הפכה למשפחה תומכת ומעצימה לזמרות הנפלאות המשתתפות בה. 
20180525_134210.jpg
השנה אנחנו פותחים קבוצת שירה נוספת ביסוד המעלה עם סיוון דרי. הקבוצה תתמקד בשירים עכשוויים. מוזמנים ומוזמנות לקבוצת השירה של סיוון. 
 
ועוד בג'מוסיקה:
 
המורים המצוינים שלנו: 
חן  – ילמד תופים באילת השחר, ביסוד המעלה וביראון. 
אולגה  – תלמד פסנתר באילת השחר, ביראון/מלכיה וביסוד המעלה. 
עלי – ילמד גיטרה ביראון/מלכיה
 
jamoosica poster 2018 web.jpg
 
אז…. בואו נתחיל!!

ושתהיה לכולנו שנה טובה ומוצלחת,
 
מאיתנו הג'מוסיקאים. 

האחוזון העליון

22 אוג

תוצאת תמונה עבור אמבפה

לא מזמן נתקלתי במאמר מעניין, שעסק באחוזי ההצלחה בלימודי הכדורגל באנגליה, או במילים אחרות – כמה מהילדים שלומדים כדורגל באנגליה באמת מתפרנסים בסופו של דבר מכדורגל (על כל מה שסובב אותו) או אפילו מגיעים לשחק בפרמייר ליג – הליגה הראשונה באנגליה הנחשבת לאחת הטובות בעולם.

מתברר שמתוך כמיליון וחצי ילדים שלומדים כדורגל באי הבריטי בזמן נתון, רק כחצי אחוז (7500) מוצאים את פרנסתם בענף ו – שימו לב טוב – רק 180 מגיעים להיות מקצוענים בפרמייר ליג! זוהי הצלחה של 0.012 אחוזים – די דומה לסיכוי לזכות בטוטו.

כשקראתי את זה – חשבתי על השאלה "מהי מקצוענות". במקצוענות יש בעיקר השקעה של זמן בשיפור היכולות המגוונות שנדרשות ממקצוען – כלומר, אימונים. לרוב שחקני הפרמייר ליג – הטובים ביותר מקרב תלמידי הכדורגל – אין את הכישרון של מסי, רונאלדו, אמבפה או דה ברוינה. אך הם יודעים לעשות היטב את העבודה שלהם – לנתר, לנגוח ולמסור. יש להם מהירות וכושר גופני עילאי. הם מקצוענים.

אני חושב שהסטטיסטיקות האלה נכונות פחות או יותר לרוב התחומים – ספורט, רפואה, הנדסה, בישול וגם בתחום שאני מכיר מקרוב – מוזיקה. ילדים רבים מאוד לומדים לנגן. חלקם לומדים מעט מאוד, אחרים מצליחים להפוך לנגנים טובים וחלק קטן לנגנים טובים מאוד. מעטים בלבד הופכים למצטיינים ולאחר מכן למקצוענים בתחום.

מה צריך כדי להפוך למקצוען?

הנה כמה מהתכונות שילד זקוק להן כדי להפוך למצטיין ו/או מקצוען בתחום המוזיקה.

  1. עניין בסיסי – הילד צריך להתעניין בתחום. זה ניכר אם הוא אינו מסתפק בשיעורים אלא מתעסק במוזיקה גם בבית. בית מוזיקלי ישפיע, כמובן, לטובה. ללא עניין בסיסי בתחום, לא כדאי להתחיל.
  2. מחויבות – על הילד להיות מחויב לתחום שהוא לומד: להתאמן, לגלות אחריות, להגיע בזמן, להפנים את הנלמד ועוד ועוד, וכל זאת לאורך שנים.
  3. תמיכה הורית – ללא תמיכה מההורים, אף ילד לא יגיע להישגים. אתם יכולים להתעניין במוזיקה ובכלי שהוא לומד, לשאול על השיעורים, להקשיב לו מתאמן ולהשמיע לו שירים שאתם אוהבים.
  4. נחישות – אולי התכונה החשובה ביותר. כוח רצון, יכולת להתמודד עם קשיים והתמדה באימונים בלתי פוסקים הם כולם סממנים של נחישות, תכונה שבעזרתה אנשים מגיעים רחוק מאוד.
  5. נכונות להתמודד עם כישלון – כולם נכשלים לפעמים בדרך למעלה, מבצעים טעויות ונשארים מתוסכלים. זו דרכו של עולם וזהו גם חלק מתהליך הלימוד. הטובים ביותר מסוגלים להתמודד היטב עם כישלונות, שרק מחזקים אותם בסופו של דבר.
  6. חוזק מנטלי – יכולת ריכוז, יכולת למידה, שקט נפשי, הכרה במגבלות, רצון להשתפר, יכולת עמידה בתחרות ובתסכולים ועוד ועוד מאפיינים את הטובים ביותר.

השאלה היא כמובן – האם זה כדאי. התשובה שלי היא "כמובן" – אחרת לא הייתי מלמד מוזיקה. גם אם לא הופכים בסוף למוזיקאים מקצועיים, הרי שבלימודי המוזיקה לא לומדים רק לנגן. לומדים כישורי חיים, והנה כמה מהם:

  1. מוזיקה משפרת את יכולת הלמידה של הילד שלכם, מכיוון שלימודי נגינה משפרים את החשיבה הקוגניטיבית ואת הזיכרון.
  2. זה כיף. כן, לשיר שיר שאתה אוהב וללוות את עצמך בגיטרה זה כיף לא רגיל, וכך גם לנגן עם החברים או להצליח לנגן סולו קשה של אריק קלפטון. מוזיקה היא שמחה ותענוג.
  3. מוזיקה מעודדת קשרים חברתיים. ילדים שלומדים נגינה מצטרפים ללהקות או תזמורות, הם עוזבים את המסכים המזיקים ונמצאים כל הזמן בקשרים ואינטראקציות חברתיות, שמצדן מועילות לפיתוח עבודת צוות, קשב, מנהיגות וכדומה.
  4. נגינה מגבירה את הביטחון העצמי. ביטחון עצמי הוא תכונה חשובה מאוד להצלחה בחיים. בלימוד נגינה מתמודדים עם קשיים רבים, אבל בצורה כיפית. מציבים יעדים ומגיעים אליהם, ובדרך מבינים שהתסכול הוא חלק מהחיים ושניתן בהחלט להתגבר עליו, בדרך להגשמת חלומות.
  5. מוזיקה מלמדת משמעת וסבלנות. מסכים כבר אמרנו? בעיות של קשב וריכוז נובעות פעמים רבות מהתמכרות למסכים. הרבה ילדים היום חסרי סבלנות, אבל לימוד של עבודה עם כלי נגינה היא תרופה מצוינת למחלה המודרנית הזו. בלימודי מוזיקה אין סיפוקים מידיים וקיצורי דרך: צריך סבלנות, משמעת עצמית והקשבה.
  6. מוזיקה מפחיתה לחצים. כל אדם – גם ילדים – חווה רגעי משבר ולחץ. האזנה למוזיקה היא דרך מצוינת להירגע, ויצירת מוזיקה היא דרך אפילו טובה יותר לשחרר לחצים ואגרסיות.

אז כן, הדרך לחיים מוצלחים ארוכה ואנחנו ההורים יכולים לצייד את הילדים שלנו בכלים, בכישורים, ביכולות. ואני חושב שכדאי מאוד לשים בתרמיל גם כלי נגינה.

גיטרה לכל ילדה וילד

15 אוג

לעיתים נדירות החלטות ממשלה מתקיימות כלשונן ושומרות על רוחן, וחוג לכל ילד וילדה הוא אחת מהפעמים הנדירות האלו.

במסגרת ההחלטה לחיזוק הגליל, יזם משרד החינוך את התכנית חוג לכל ילד וילדה, המיועדת לילדים וילדות בכיתות ד' ה'. בתוכנית משתתפות 92 רשויות מקומיות בצפון הארץ שכל אחת מציעה מבחר חוגים לבחירת הילדים. הילדים יכולים להשתתף בחוג אחד בלבד, ולהירשם אליו בכל אחת מהרשויות הסמוכות למקום מגוריהם. כך למשל אם אתם גרים בחולתא או בשדה אליעזר תוכלו ללמוד גיטרה במסגרת חוג לכל ילד ביסוד המעלה, אם אתם גרים בכורזים, או חצור הגלילית תוכלו ללמוד גיטרה באילת השחר. אם אתם מאביבים או מרמות נפתלי תוכלו ללמוד ביראון. כל מועצה מחליטה מה הם החוגים שהיא פותחת, ואתם מוזמנים להירשם לאן שאתם רוצים. תודו שזה חידוש מרענן.

והנה עוד חידוש: הורי הילדים המשתתפים בחוג לכל ילד משלמים 200 שקלים לשנה(!!!) לגוף המפעיל את החוגים. זה יכול להיות בית ספר, מתנ"ס או קיבוץ.

חוג גיטרה במסגרת חוג לכל ילד מתנהל בקבוצות של 4 עד 8 ילדים. הילדים לומדים אחיזה נכונה, הפקת צליל, נגינת מלודיות, ונגינת אקורדים פשוטים. הם לומדים לנגן ביחד בקצב, להקשיב אחד לשני, ולהסתדר בתוך הקבוצה. הם מאוד נהנים מזה ובסוף השנה הם גם מנגנים.

יש יתרונות גדולים ללמידה בקבוצה – נוצרות חברויות, הילדים עוזרים זה לזה, לומדים להקשיב ולשתף פעולה. כל זה ישאר איתם הרבה אחרי שהקבוצה תתפזר. הלימוד בקבוצות קטנות מאפשר לנו להקדיש תשומת לב לכל ילד אך ישנם לעיתים ילדים שזקוקים ל 2-3 שיעורים פרטניים שיחזקו אותם. אנחנו עושים זאת והניסיון מראה שילדים שמקבלים חיזוק כזה מקבלים דחיפה קדימה ומשתלבים נהדר בקבוצה. (שיעורי חיזוק אינם חלק מהתוכנית ואנחנו מציעים אותם במחיר מוזל מאוד לילדי חוג לכל ילד ורק בתיאום ובהסכמת ההורה).

אז למה כדאי לכם ההורים לשלוח את הילדים שלכם דווקא לחוג גיטרה לכל ילד וילדה?

לא סוד הוא ששיעורי נגינה הם שיעורים יקרים. אלו בדרך כלל שיעורים פרטניים, כי כך מקובל ללמד ילדים נגינה. ואכן שיעורים פרטניים יעילים מאוד ומאפשרים לכל ילד להתקדם בקצב שלו. אבל… לעיתים אנחנו ההורים משקיעים סכומים לא מבוטלים של כסף, רק כדי לגלות שהילד המתוק שלנו לא ממש מתחבר לשיעורי נגינה, או לכלי, או למאמץ שמצריך לימוד נגינה. והנה יש לכם הזדמנות לשלוח את הילד שלכם לשנה של ניסיון. בשנה הזאת תגלו אם הוא בשל ללמוד נגינה, אם זה מדבר אליו, אם יש לו רצון ואם הוא מתחבר לכלי. אנחנו מצידנו נעשה הכל כדי שהילד שלכם יחווה חוויה של הצלחה.

אה רגע ומה עם גיטרה? לצערנו התוכנית לא מממנת קניית כלי נגינה. לפתרונות טובים וזולים אתם מוזמנים לפנות אלינו.

ג'מוסיקה מציעה לכם ללמוד גיטרה במסגרת חוג לכל ילד

בימי רביעי באילת השחר וביראון

בימי שלישי ביסוד המעלה

בימי חמישי בעמיר.

 

איך נרשמים לחוג גיטרה לכל ילד וילדה? פשוט מאוד פונים אלינו – שרה 052-2998686.

ההרשמה נפתחת ב2.9 ונסגרת בסוף ספטמבר. לא תהיה אפשרות להצטרף לאחר שההרשמה תיסגר.

 

אז אל תפספסו את ההזדמנות הנהדרת הזאת להכניס לביתכם את צלילי המוזיקה.

עוד מעט חוזרים

9 אוג

עוד מעט חוזרים ללמוד והנה הפוסטר החדש שלנו לקראת פתיחת שנת הלימודים השביעית שלנו בג'מוסיקה. מוזמנים ליצור קשר ולהתחיל לדבר איתנו על שנה הבאה

וואוו בקונצרט השקט

1 אוג

בסוף סוף השנה אנחנו עורכים בג'מוסיקה את הקונצרט השקט. זהו קונצרט מיוחד לתלמידי הפסנתר, לבנות אנסמבל אנפה, ולילדי הגיטרה שמנגנים בשקט בשקט. והשנה זכינו לכמה רגעים מדהימים. הנה חלק מהם:

אראל ניגן לנו את סונטה לאור ירח של בטהובן, חלק 3. לאט לאט נסחפנו לתוך היצירה הנפלאה הזאת. אראל התחיל ללמוד פסנתר בפסח שעבר, ותראו לאן הגיע.

יואב רק בכיתה ד' כתב קטע מוזיקאלי שאותו הוא מבצע כאן יחד עם אריאל.

ונויה המהממת שלנו שרה את Sebben Crudele. נויה לומדת אצלנו מכיתה ד', והנה היא פורחת וגדלה.